Kerubini, Kupidoni i umjetnički prikazi anđela ljubavi

Judy Hall

Slatke bebe anđeli s bucmastim obrazima i malim krilima koje koriste lukove i strijele da bi zaljubile ljude možda jesu romantične, ali nikako nisu povezane s biblijskim anđelima. Poznati kao kerubini ili kupidi, ovi su likovi popularni u umjetnosti (osobito oko Valentinova). Ovi slatki mali "anđeli" zapravo nisu nimalo slični biblijskim anđelima s istim imenom: kerubini. Baš kao što zaljubljivanje može biti zbunjujuće, tako je i povijest o tome kako su kerubini i kupidi pomiješani s biblijskim anđelima.

Kupid predstavlja ljubav u antičkoj mitologiji

Prilično je jasno odakle dolazi povezanost s ljubavlju. Za to se možete obratiti starorimskoj mitologiji. Kupidon je bog ljubavi u starorimskoj mitologiji (isto kao Eros u grčkoj mitologiji). Kupid je bio sin Venere, rimske božice ljubavi, au umjetnosti je često prikazivan kao mladić s lukom, spreman odapeti strijele u ljude kako bi ih natjerao da se zaljube u druge. Kupidon je bio nestašan i uživao je u izigravanju ljudi kako bi se poigravao njihovim emocijama.

Renesansna umjetnost utječe na promjenu Kupidonova izgleda

Tijekom renesanse umjetnici su počeli širiti načine na koje su ilustrirali sve vrste tema, uključujući ljubav. Slavni talijanski slikar Raphael i drugi umjetnici tog doba stvarali su likove zvane "putti", koji su izgledali poput muških beba ili male djece. Ovi likovipredstavljao je prisutnost čiste ljubavi oko ljudi i često je imao krila poput anđela. Riječ "putti" dolazi od latinske riječi, putus , što znači "dječak".

Kupidov izgled u umjetnosti promijenio se otprilike u to isto vrijeme tako da je umjesto kao mladić prikazivan kao beba ili malo dijete, poput puttija. Ubrzo su umjetnici počeli ilustrirati Kupida i s anđeoskim krilima.

Proširuje se značenje riječi "kerubin"

U međuvremenu, ljudi su slike puttija i Kupida počeli nazivati ​​"kerubinima" zbog njihove povezanosti s veličanstvenim osjećajem zaljubljenosti. Biblija kaže da anđeli kerubini štite Božju nebesku slavu. Nije bio veliki korak za ljude da povežu Božju slavu i Božju čistu ljubav. I, sigurno, bebe anđeli moraju biti bit čistoće. Dakle, u ovoj se točki riječ "kerubin" počela odnositi ne samo na biblijskog anđela ranga kerubina, već i na sliku Kupida ili puttija u umjetnosti.

Razlike ne mogu biti veće

Ironija je u tome što kerubini popularne umjetnosti i kerubini religijskih tekstova poput Biblije ne mogu biti više različita bića.

Vidi također: Tko je bio Achan u Bibliji?

Za početak, njihov izgled je potpuno drugačiji. Dok kerubini i kupidi popularne umjetnosti izgledaju poput bucmastih beba, biblijski se kerubini pojavljuju kao nevjerojatno snažna, egzotična stvorenja s više lica, krila ioči. Kerubini i kupidi često se prikazuju kako lebde na oblacima, ali kerubini se u Bibliji pojavljuju okruženi vatrenim svjetlom Božje slave (Ezekiel 10,4).

Također postoji oštar kontrast između ozbiljnosti njihovih aktivnosti. Mali kerubini i kupidi jednostavno se zabavljaju igrajući trikove i čineći da se ljudi osjećaju toplo i mutno svojim slatkim i razigranim ludorijama. Ali kerubini su majstori teške ljubavi. Oni su zaduženi vršiti Božju volju sviđalo se to ljudima ili ne. Dok kerubine i kupide ne smeta grijeh, kerubini su ozbiljno predani tome da vide ljude kako se približavaju Bogu okrećući se od grijeha i pristupajući Božjem milosrđu kako bi krenuli naprijed.

Umjetnički prikazi kerubina i kupida mogu biti jako zabavni, ali nemaju nikakvu pravu snagu. S druge strane, kerubinima se kaže da imaju na raspolaganju nevjerojatnu moć i da je mogu koristiti na načine koji izazivaju ljude.

Vidi također: Marija Magdalena susrela je Isusa i postala vjerna sljedbenicaCitirajte ovaj članak Formatirajte svoj citat Hopler, Whitney. "Razlike između kerubina, kupida i drugih anđela u umjetnosti." Learn Religions, 4. rujna 2021., learnreligions.com/cherubs-and-cupids-angels-of-love-124005. Hopler, Whitney. (2021., 4. rujna). Razlike između kerubina, kupida i drugih anđela u umjetnosti. Preuzeto s //www.learnreligions.com/cherubs-and-cupids-angels-of-love-124005 Hopler, Whitney. "Razlike između kerubina, kupida i drugih anđela u umjetnosti." Naučite religije.//www.learnreligions.com/cherubs-and-cupids-angels-of-love-124005 (pristupljeno 25. svibnja 2023.). kopija citata

Judy Hall
Judy Hall
Judy Hall je međunarodno poznata autorica, učiteljica i stručnjakinja za kristale koja je napisala preko 40 knjiga o temama u rasponu od duhovnog iscjeljivanja do metafizike. S karijerom dugom više od 40 godina, Judy je nadahnula nebrojene pojedince da se povežu sa svojim duhovnim ja i iskoriste moć iscjeljujućih kristala.Judyin rad temelji se na njezinom opsežnom znanju o raznim duhovnim i ezoteričnim disciplinama, uključujući astrologiju, tarot i razne modalitete iscjeljivanja. Njezin jedinstveni pristup duhovnosti spaja drevnu mudrost s modernom znanošću, pružajući čitateljima praktične alate za postizanje veće ravnoteže i sklada u njihovim životima.Kad ne piše ili ne predaje, Judy se može naći kako putuje svijetom u potrazi za novim spoznajama i iskustvima. Njezina strast za istraživanjem i cjeloživotnim učenjem očita je u njezinu radu, koji nastavlja nadahnjivati ​​i osnaživati ​​duhovne tragaoce diljem svijeta.